Kim Demiş İşsizlik Güzel Diye..

Cumartesi, Mart 22, 2014



Bildiğiniz üzere uzun bir işsizlik dönemi geçirenlerdendim.O sürecii zor atlattım ve şuan hayatıma iyi bir yol çizdim.Benim işsizlik sürecimde çalışan arkadaşlarım veye tanıdıklarım hep 
-Kıymetini bil bu dönemlerinin',
-'En iyi zamanların bunlar,iyi değerlendir,'
-'Ohh seninki en güzeli valla',
-'İşsizlik değil ya çalışmak zor',
Bunun gibi saçma şeylerle karşıma çıkıyorlardı.Ben ise hep bunun tam tersi olduğunu,bu sürecin her açıdan ne kadar zor ve yıpratıcı olduğunu anlatmaya çalıştım.Çalışmaya başlayınca görürüm seni diye cevaplar aldım.Evet bende çalışıyorum yaklaşık 2 aydır.Üstelik deli gibi de yoğun..
Gelelim fikrim değişti mi?
Tabiki HAYIR.
İşsizlik en güzeli miymiş?
Tabiki HAYIR.


Kimse kusura bakmasın ama tembellik daha cazip geliyor herhalde insanlara.Buna çok şaşırıyorum..
Bende bu konuyla ilgili yazı yazmak istedim.İki ayrı süreci değerlendirmek,farkları göstermek adına..Her yaş-kişi ve döneme göre farklılık gösterse de bu yazacaklarım ,tam aksini iddaa eden de olmayacaktır diye düşünüyorum..Nacizane değerlendirmelerim bunlar..Gelelim bu değerlendirmeye..

1-İşsizsen,gece yatmak,sabah kalkmak için bir amacın yok.Ve bence bir insanın en aciz halidir amaçsızlık.
Çalışıyorsan,gece yatarken sabah ne için uyanacağını biliyor insan.Sabah erkenden uyanmak dahi olsa bu..En azından bir nedenin var uyanmak için..İnsan kolay alışır her şarta..Bu da geçip,bitiyor..


2-Herhalde bu sürecin en sıkıntılı kısmı maddi problemler olsa gerek..Ben ki 1,5 sene bu süreci geçiren bir insan olduğumdan dolayı bunu çok fazla yaşadım.Çalışıyorsan cebinde paran var herşey daha mükemmel.Sadece bu açıdan bile çalışmak diyorum!


3-Maddi problemlerden dolayı olsun,psikolojik etkileri olsun,her şey sana lüks gelir.Yapmaya hakkın yokmuş gibi hissettirir.Kendine zindan edersin kimi zaman hayatı..Ama çalışıyorsan her şey açık çeke sahip gibi..Gezmeler,eğlenmeler,alışveriş,tatil planları hatta evlililik dahi..


4-İşsizlik sürecinde 24 saat sana aittir.Gecesi gündüzüyle..Ama ne kadar verimlidir ki..Bütün gün evde olup da,hiçbir şey yapamadığım zamanları iyi hatırlarım..Kitaplarım birikir okunmak için ama sayfası bile açılmaz.Peki çalışıyorsan nasıl,belki ilk haftalarda adaptasyon sorunu yaşadığımdan olsa gerek pek bir şey yapamadım.Ama rutin hayatıma dönüş yaptıktan sonra kitaplarımdan uzak kalmadım,yazı yazdım,yemek yaptım,gezdim,sevgilime daha çok vakit ayırdım.Hatta resimlerime bile dönmeyi düşünüyorum yavaş yavaş..


5-Bir de benim için en önemlilerden..Aile ve çevrenin yaklaşımı..İnsanın ailesine kendini kanıtlamaya ihtiyacı var..Hele üniversiteden yeni çıkmışsanız..İşsizlik döneminde bu olamıyor ne yazık ki..Hatta ne yaptığından,nereye gittiğine kadar karışılıyor her ne kadar 4 sene başka bir şehirde okumuş olsan dahi..İşler öyle olmuyor bu süreçte..Çalışmaya başladıktan sonra ise bunun nasıl büyük bir ivmeyle değiştiğine siz dahi şaşırıp kalıyorsunuz..


6-Vee yine en önemlilerden..İnsanın herkesten çok kendini kendisine kanıtlamaya ihtiyacı var..Ve işsizlik sürecin uzadıkça her an kendine olan güvenini biraz daha yitiriyor insan..Hissettiğin milyonlarca olumsuz duygu var,kendine dair..Dış dünyaya olanları saymıyorum bile..


8-Öğrencilikten sonra sıfatsız kalmak daha çok yorar insanı..Bir sıfatın yok,bir amacın yok..Soru sormasın kimse istersin..Kimseyi aramadığın dönemlerin olur..Artık kendin bile kendinden bıkmışsındır hep aynı sorunlar diye..Yolunu değiştirirsin kimi zaman kimseyi görmemek ve o soruları cevaplamamak uğruna..Akrabalarla hele hiç görüşmez olunur..Ama çalışıyorsan işin ne olursa olsun..Bir sıfata sahip olabilmek..Bir döngünün parçası olabilmek..İşte bu en güzellerden..

Ee bunları yazıyorsun da çalışmanın hiç mi zorluğu yok diyenlerinizi duyar gibiyim..Olmaz mııı?
Hem de nasıl çok..Ama insanın psikolojik olarak yıpranması en zoru..
Sabahları erken uyanmak,bir sürü insanla muhatap olmak,yorgunluk,kendine yeterince zaman ayıramamak..Daha bir sürü şey..Ama insanın asıl nedeni bu değil midir?Biz senelerimizi okul-üniversite kapılarında meslek sahibi olmak,çalışmak uğruna harcamıyor muyuz ki..O zaman bu zorluklar da olması gerekenler..
Hep söylerim bir insan işinden memnun değilse iş değiştirir olur biter..Ama kesinlikle işsizlik daha güzel,en güzeli değildir !Her iki durumu da yaşayarak bilenlerdenim..
Şunu da belirtmeliyim ki,sanılmasın öyle çok kolay ve rahat bir işin içindeyim..Hele ilk haftalarda öyle zorlandığım zamanlar oldu ki..Stresten yemek yiyemez hale gelmiştim..Şükürler olsun şu hallerime..
Her kim varsa benim geçirdiğim o zamanları geçiren en kısa zamanda hayallerine kavuşsun,tüm dileğim bu..

You Might Also Like

2 yorum

  1. Çok yoruldum ben de allah bana da nasip eder inşallah ..2 sene olacak bunaldım artık :( Okuyunca duydularım depreşti yaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni cok iyi anliyorum.umarim en kısa zamanda her sey diledigin gibi olur..ama bildigim, yasayarak edindigim bir sey var ki dibe inmeden yukarı cikilmiyormus..En guzel dileklerimi yolluyorum sana ve guzel haberlerini bekliyorumm 😊😊

      Sil

Hakkımda-Dilek Budak

Photo Profile
İstanbullu. Evli ama çocuksuz. Mesleği bilim, ruhu sanat, elleri yaratıcılık dolu olan. Yazmak en büyük tutkusu. Hem plazalı bir iş kadını, hem mükemmellik seviyesine gözünü dikmiş ev kadınıyım ben. Bazen aşçı, bazen sanatçı, bazen toplantıdan toplantıya koşan beyaz yakalı. Her şeyden bir doz olmalı hayatında. Ama az ama çok. E o zaman ne diyoruz. Hoşgeldim :)

Instagram

İzleyiciler